De investeerders

Discussieer hier over alle N.E.C.-zaken die je in de bovenstaande forums niet kwijt kunt!
Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door burp »

Arjan zei gisteren nog dat de investeerders niks deden.

Gebruikersavatar
Beaker
Berichten: 1491
Lid geworden op: wo 16 mei 2018, 13:02
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door Beaker »

Wat staat erin de VI dan? Heel veel onzin zeker, maar niets over NEC. Toch niet het verhaal van het geblindeerde busje?
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd.

Mastino Napoletano
Berichten: 277
Lid geworden op: di 05 nov 2013, 14:38
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door Mastino Napoletano »

burp schreef:
wo 23 mei 2018, 18:32
Arjan zei gisteren nog dat de investeerders niks deden.
En die weet alles! Alleen kan hij er niks over zeggen! :hail: :hail: :hail:

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door zuurpruim »

burp schreef:
wo 23 mei 2018, 18:32
Arjan zei gisteren nog dat de investeerders niks deden.
Waarom zou je ook in de Juup, ze hebben dit jaar ook niks gedaan met spelers,daar hoef je weinig van te verwachten.De enige hoop qua geld is Boekhoorn i.c.m. Been.

Gebruikersavatar
Beaker
Berichten: 1491
Lid geworden op: wo 16 mei 2018, 13:02
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door Beaker »

zuurpruim schreef:
wo 23 mei 2018, 18:49
burp schreef:
wo 23 mei 2018, 18:32
Arjan zei gisteren nog dat de investeerders niks deden.
Waarom zou je ook in de Juup, ze hebben dit jaar ook niks gedaan met spelers,daar hoef je weinig van te verwachten.De enige hoop qua geld is Boekhoorn i.c.m. Been.
Zou eerlijk gezegd meer geld voor spelers willen zien dan voor Been. Andere kant kan Been's reputatie ook wel spelers naar NEC trekken. Lastig hoor, je kunt het geld maar 1 keer uitgeven.
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd.

Gebruikersavatar
burp
Berichten: 22669
Lid geworden op: zo 03 jun 2007, 15:58
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door burp »

zuurpruim schreef:
wo 23 mei 2018, 18:49
burp schreef:
wo 23 mei 2018, 18:32
Arjan zei gisteren nog dat de investeerders niks deden.
Waarom zou je ook in de Juup, ze hebben dit jaar ook niks gedaan met spelers,daar hoef je weinig van te verwachten.De enige hoop qua geld is Boekhoorn i.c.m. Been.
Daar kan je je nog wel eens in vergissen. Er zit sowieso doorlopend al best veel in en Boekhoorn heeft afgelopen seizoen de begroting rechtgetrokken met z'n panda's.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door zuurpruim »

burp schreef:
wo 23 mei 2018, 19:09
zuurpruim schreef:
wo 23 mei 2018, 18:49
burp schreef:
wo 23 mei 2018, 18:32
Arjan zei gisteren nog dat de investeerders niks deden.
Waarom zou je ook in de Juup, ze hebben dit jaar ook niks gedaan met spelers,daar hoef je weinig van te verwachten.De enige hoop qua geld is Boekhoorn i.c.m. Been.
Daar kan je je nog wel eens in vergissen. Er zit sowieso doorlopend al best veel in en Boekhoorn heeft afgelopen seizoen de begroting rechtgetrokken met z'n panda's.
ik bedoelde de spelers,daar gebeurt weinig.Is ook een riskante investering,20 goals in de juup zegt niets over evt slagen in de eredivisie. De kans dat de investeerders geld verdienen op spelers nu is te verwaarlozen.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11645
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door DJTEEF! »

In het stuk in de VI staat onder meer het volgende: “Elders in Nijmegen worden de financiële plannen bekeken. Ook daar ligt voor het eerst sinds jaren een degelijk plan. En op vrijdag is van Delft zowaar de rust zelve. Tot zijn verrassing anticipeerde Marcel Boekhoorn achter de schermen direct en lagen er uitgewerkte plannen richting toekomst. Kern daarbij is dat NEC weer een voetbalclub moet worden. Opleiden en scouten als pilaren onder de club.” Over het plan staat er verder het volgende: “De komende weken krijgen alle investeerders uitnodigingen voor een gesprek. Het is afgelopen met de invloed op het voetbalgedeelte. De volgende trainer hoeft niet bang te zijn dat een rijke eierboer zijn trainingen staat te beoordelen, of dat de algemeen directeur namens investeerders aandringt op het opstellen van spelers.”

Van Delft vindt de plannen die er liggen “ijzersterk” en heeft er “voor het eerst sinds 10 jaar weer echt vertrouwen in”. Verder benadrukt hij dat “voetbalmensen hun werk zelf moeten kunnen doen” en spreekt daarna zijn vertrouwen uit in Looijen en Visser - niet in Oversier.

Kudo’s voor VI en Iwan van Duren in het bijzonder.

Gebruikersavatar
Curva
Berichten: 12467
Lid geworden op: vr 12 okt 2007, 11:47
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door Curva »

DJTEEF! schreef:
wo 23 mei 2018, 19:36
In het stuk in de VI staat onder meer het volgende: “Elders in Nijmegen worden de financiële plannen bekeken. Ook daar ligt voor het eerst sinds jaren een degelijk plan. En op vrijdag is van Delft zowaar de rust zelve. Tot zijn verrassing anticipeerde Marcel Boekhoorn achter de schermen direct en lagen er uitgewerkte plannen richting toekomst. Kern daarbij is dat NEC weer een voetbalclub moet worden. Opleiden en scouten als pilaren onder de club.” Over het plan staat er verder het volgende: “De komende weken krijgen alle investeerders uitnodigingen voor een gesprek. Het is afgelopen met de invloed op het voetbalgedeelte. De volgende trainer hoeft niet bang te zijn dat een rijke eierboer zijn trainingen staat te beoordelen, of dat de algemeen directeur namens investeerders aandringt op het opstellen van spelers.”

Van Delft vindt de plannen die er liggen “ijzersterk” en heeft er “voor het eerst sinds 10 jaar weer echt vertrouwen in”. Verder benadrukt hij dat “voetbalmensen hun werk zelf moeten kunnen doen” en spreekt daarna zijn vertrouwen uit in Looijen en Visser - niet in Oversier.

Kudo’s voor VI en Iwan van Duren in het bijzonder.
Straks krijg ik nog hoop ook....

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door zuurpruim »

het is afgelopen met de invloed van de investeerders. Hoe gaan die gecompenseerd worden voor het geld wat ze erin hebben gestoken?En wat gebeurt er met hun aandelenpakket?Begrijp eerlijk gezegd niet waarom van Delft weer wordt opgevoerd. Ik vind het allemaal wat voorbarig.

Gebruikersavatar
Bottendaal
Berichten: 14453
Lid geworden op: vr 31 aug 2012, 09:26
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door Bottendaal »

DJTEEF! schreef:
wo 23 mei 2018, 19:36
In het stuk in de VI staat onder meer het volgende: “Elders in Nijmegen worden de financiële plannen bekeken. Ook daar ligt voor het eerst sinds jaren een degelijk plan. En op vrijdag is van Delft zowaar de rust zelve. Tot zijn verrassing anticipeerde Marcel Boekhoorn achter de schermen direct en lagen er uitgewerkte plannen richting toekomst. Kern daarbij is dat NEC weer een voetbalclub moet worden. Opleiden en scouten als pilaren onder de club.” Over het plan staat er verder het volgende: “De komende weken krijgen alle investeerders uitnodigingen voor een gesprek. Het is afgelopen met de invloed op het voetbalgedeelte. De volgende trainer hoeft niet bang te zijn dat een rijke eierboer zijn trainingen staat te beoordelen, of dat de algemeen directeur namens investeerders aandringt op het opstellen van spelers.”

Van Delft vindt de plannen die er liggen “ijzersterk” en heeft er “voor het eerst sinds 10 jaar weer echt vertrouwen in”. Verder benadrukt hij dat “voetbalmensen hun werk zelf moeten kunnen doen” en spreekt daarna zijn vertrouwen uit in Looijen en Visser - niet in Oversier.

Kudo’s voor VI en Iwan van Duren in het bijzonder.
As Iwan geliek het sprieng ik n gat ien de lug!

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7000
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door jetipo »

DJTEEF! schreef:
wo 23 mei 2018, 19:36
In het stuk in de VI staat onder meer het volgende: “Elders in Nijmegen worden de financiële plannen bekeken. Ook daar ligt voor het eerst sinds jaren een degelijk plan. En op vrijdag is van Delft zowaar de rust zelve. Tot zijn verrassing anticipeerde Marcel Boekhoorn achter de schermen direct en lagen er uitgewerkte plannen richting toekomst. Kern daarbij is dat NEC weer een voetbalclub moet worden. Opleiden en scouten als pilaren onder de club.” Over het plan staat er verder het volgende: “De komende weken krijgen alle investeerders uitnodigingen voor een gesprek. Het is afgelopen met de invloed op het voetbalgedeelte. De volgende trainer hoeft niet bang te zijn dat een rijke eierboer zijn trainingen staat te beoordelen, of dat de algemeen directeur namens investeerders aandringt op het opstellen van spelers.”

Van Delft vindt de plannen die er liggen “ijzersterk” en heeft er “voor het eerst sinds 10 jaar weer echt vertrouwen in”. Verder benadrukt hij dat “voetbalmensen hun werk zelf moeten kunnen doen” en spreekt daarna zijn vertrouwen uit in Looijen en Visser - niet in Oversier.

Kudo’s voor VI en Iwan van Duren in het bijzonder.
Dank voor deze toelichting mbt het stuk in de VI. We wachten maar weer af.

Het lijkt er op dat ze nu (eindelijk) serieus aan een degelijke basis op ieder front gaan werken om een stabiele en constructieve toekomst te creëren.
Laatst gewijzigd door jetipo op wo 23 mei 2018, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door zuurpruim »

De frustratie van afgelopen seizoen zit te hoog om plan nummer zoveel te omarmen.Ik trek een nieuw plan 2018-2022 of zoiets echt niet meer.

Gebruikersavatar
Beaker
Berichten: 1491
Lid geworden op: wo 16 mei 2018, 13:02
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door Beaker »

Dit is erg hoopvol, nu Oversier er nog uit en er kan een gezonde basis gelegd worden!
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: De investeerders

Bericht door Kanchelskis »

zuurpruim schreef:
wo 23 mei 2018, 20:35
De frustratie van afgelopen seizoen zit te hoog om plan nummer zoveel te omarmen.Ik trek een nieuw plan 2018-2022 of zoiets echt niet meer.
Waarom niet? Je bent financieel gezonder dan aantal jaren geleden, althans..je zit niet meer in de slechtste categorie van de KNVB maar weer in 2. Er kan een deal gesloten worden met betrekking tot het stadion. De jeugdopleiding is de afgelopen jaren succesvoller geworden. De basis is, ondanks dat je in de JL zit, momenteel gewoon prima om eens een goed gedegen meerjarenplan neer te zetten. En geen paniekvoetbal meer door maar wat nietszeggende spelers te halen en constant te wisselen van trainer en bestuur. Dat is de afgelopen jaren weinig succesvol geweest.

Maar voor een goed plan zijn centen nodig, dus als alle neuzen bij en om NEC dezelfde kant op staan en ze de mensen met verstand de dingen laten doen ben je een heel eind op de goede weg.

Gebruikersavatar
DJTEEF!
Berichten: 11645
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 18:43
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door DJTEEF! »

Beaker schreef:
wo 23 mei 2018, 20:44
Dit is erg hoopvol, nu Oversier er nog uit en er kan een gezonde basis gelegd worden!
Oversier wordt niet ontslagen, maar op basis van het stuk in de VI lijkt het erop dat hij een trekpop wordt van Looijen en Visser. Verder lijkt het erop dat afscheid genomen gaat worden van investeerders die in ruil voor hun investering invloed willen hebben op het voetbaldeel. Allemaal goede ontwikkelingen lijkt me.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door zuurpruim »

Kanchelskis schreef:
wo 23 mei 2018, 20:50
zuurpruim schreef:
wo 23 mei 2018, 20:35
De frustratie van afgelopen seizoen zit te hoog om plan nummer zoveel te omarmen.Ik trek een nieuw plan 2018-2022 of zoiets echt niet meer.
Waarom niet? Je bent financieel gezonder dan aantal jaren geleden, althans..je zit niet meer in de slechtste categorie van de KNVB maar weer in 2. Er kan een deal gesloten worden met betrekking tot het stadion. De jeugdopleiding is de afgelopen jaren succesvoller geworden. De basis is, ondanks dat je in de JL zit, momenteel gewoon prima om eens een goed gedegen meerjarenplan neer te zetten. En geen paniekvoetbal meer door maar wat nietszeggende spelers te halen en constant te wisselen van trainer en bestuur. Dat is de afgelopen jaren weinig succesvol geweest.

Maar voor een goed plan zijn centen nodig, dus als alle neuzen bij en om NEC dezelfde kant op staan en ze de mensen met verstand de dingen laten doen ben je een heel eind op de goede weg.
het klopt allemaal wat je zegt maar deze club zit zo vol met ego's (ook meneer Van Delft zelf, die zelf nooit eigen geld in de club heeft gestoken)dat ik er gewoon niet meer zo in geloof.En om heel eerlijk te zijn heb ik Van Delft het liefst op hele grote afstand.het zal allemaal met de beste bedoelingen zijn geweest hoor maar het was toch een soort mini Munsterman.En met Looijen binnenboord krijg je van Delft er min of meer bij.Als iedereen zijn ego opzij kan zetten dan is er hoop.

Gebruikersavatar
jetipo
Berichten: 7000
Lid geworden op: do 19 jul 2007, 19:22
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door jetipo »

zuurpruim schreef:
wo 23 mei 2018, 21:00
Kanchelskis schreef:
wo 23 mei 2018, 20:50
zuurpruim schreef:
wo 23 mei 2018, 20:35
De frustratie van afgelopen seizoen zit te hoog om plan nummer zoveel te omarmen.Ik trek een nieuw plan 2018-2022 of zoiets echt niet meer.
Waarom niet? Je bent financieel gezonder dan aantal jaren geleden, althans..je zit niet meer in de slechtste categorie van de KNVB maar weer in 2. Er kan een deal gesloten worden met betrekking tot het stadion. De jeugdopleiding is de afgelopen jaren succesvoller geworden. De basis is, ondanks dat je in de JL zit, momenteel gewoon prima om eens een goed gedegen meerjarenplan neer te zetten. En geen paniekvoetbal meer door maar wat nietszeggende spelers te halen en constant te wisselen van trainer en bestuur. Dat is de afgelopen jaren weinig succesvol geweest.

Maar voor een goed plan zijn centen nodig, dus als alle neuzen bij en om NEC dezelfde kant op staan en ze de mensen met verstand de dingen laten doen ben je een heel eind op de goede weg.
het klopt allemaal wat je zegt maar deze club zit zo vol met ego's (ook meneer Van Delft zelf, die zelf nooit eigen geld in de club heeft gestoken)dat ik er gewoon niet meer zo in geloof.En om heel eerlijk te zijn heb ik Van Delft het liefst op hele grote afstand.het zal allemaal met de beste bedoelingen zijn geweest hoor maar het was toch een soort mini Munsterman.En met Looijen binnenboord krijg je van Delft er min of meer bij.Als iedereen zijn ego opzij kan zetten dan is er hoop.
Jouw laatste zin is misschien wel de belangrijkste. Hopelijk gaan ze in de geplande gesprekken met iedere betrokkene daar uitgebreid op in en weten ze ieder te overtuigen van het gezamenlijke belang en dat individuele belangen (ego's) geen rol meer mogen spelen.

Aangepast Musketiersmotto: NEC voor allen, allen voor NEC!
Denkend aan Holland, zie ik rood, zwart en groen.

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: De investeerders

Bericht door Kanchelskis »

zuurpruim schreef:
wo 23 mei 2018, 21:00
Kanchelskis schreef:
wo 23 mei 2018, 20:50
zuurpruim schreef:
wo 23 mei 2018, 20:35
De frustratie van afgelopen seizoen zit te hoog om plan nummer zoveel te omarmen.Ik trek een nieuw plan 2018-2022 of zoiets echt niet meer.
Waarom niet? Je bent financieel gezonder dan aantal jaren geleden, althans..je zit niet meer in de slechtste categorie van de KNVB maar weer in 2. Er kan een deal gesloten worden met betrekking tot het stadion. De jeugdopleiding is de afgelopen jaren succesvoller geworden. De basis is, ondanks dat je in de JL zit, momenteel gewoon prima om eens een goed gedegen meerjarenplan neer te zetten. En geen paniekvoetbal meer door maar wat nietszeggende spelers te halen en constant te wisselen van trainer en bestuur. Dat is de afgelopen jaren weinig succesvol geweest.

Maar voor een goed plan zijn centen nodig, dus als alle neuzen bij en om NEC dezelfde kant op staan en ze de mensen met verstand de dingen laten doen ben je een heel eind op de goede weg.
het klopt allemaal wat je zegt maar deze club zit zo vol met ego's (ook meneer Van Delft zelf, die zelf nooit eigen geld in de club heeft gestoken)dat ik er gewoon niet meer zo in geloof.En om heel eerlijk te zijn heb ik Van Delft het liefst op hele grote afstand.het zal allemaal met de beste bedoelingen zijn geweest hoor maar het was toch een soort mini Munsterman.En met Looijen binnenboord krijg je van Delft er min of meer bij.Als iedereen zijn ego opzij kan zetten dan is er hoop.
"Het is afgelopen met de invloed op het voetbalgedeelte. De volgende trainer hoeft niet bang te zijn dat een rijke eierboer zijn trainingen staat te beoordelen, of dat de algemeen directeur namens investeerders aandringt op het opstellen van spelers."

Volgens mij wordt dat hiermee duidelijk gemaakt. Niemand is groter dan de club, laat de mensen hun werk doen.

zuurpruim
Berichten: 12559
Lid geworden op: do 23 sep 2010, 22:25
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door zuurpruim »

jetipo schreef:
wo 23 mei 2018, 21:07
zuurpruim schreef:
wo 23 mei 2018, 21:00
Kanchelskis schreef:
wo 23 mei 2018, 20:50
zuurpruim schreef:
wo 23 mei 2018, 20:35
De frustratie van afgelopen seizoen zit te hoog om plan nummer zoveel te omarmen.Ik trek een nieuw plan 2018-2022 of zoiets echt niet meer.
Waarom niet? Je bent financieel gezonder dan aantal jaren geleden, althans..je zit niet meer in de slechtste categorie van de KNVB maar weer in 2. Er kan een deal gesloten worden met betrekking tot het stadion. De jeugdopleiding is de afgelopen jaren succesvoller geworden. De basis is, ondanks dat je in de JL zit, momenteel gewoon prima om eens een goed gedegen meerjarenplan neer te zetten. En geen paniekvoetbal meer door maar wat nietszeggende spelers te halen en constant te wisselen van trainer en bestuur. Dat is de afgelopen jaren weinig succesvol geweest.

Maar voor een goed plan zijn centen nodig, dus als alle neuzen bij en om NEC dezelfde kant op staan en ze de mensen met verstand de dingen laten doen ben je een heel eind op de goede weg.
het klopt allemaal wat je zegt maar deze club zit zo vol met ego's (ook meneer Van Delft zelf, die zelf nooit eigen geld in de club heeft gestoken)dat ik er gewoon niet meer zo in geloof.En om heel eerlijk te zijn heb ik Van Delft het liefst op hele grote afstand.het zal allemaal met de beste bedoelingen zijn geweest hoor maar het was toch een soort mini Munsterman.En met Looijen binnenboord krijg je van Delft er min of meer bij.Als iedereen zijn ego opzij kan zetten dan is er hoop.
Jouw laatste zin is misschien wel de belangrijkste. Hopelijk gaan ze in de geplande gesprekken met iedere betrokkene daar uitgebreid op in en weten ze ieder te overtuigen van het gezamenlijke belang en dat individuele belangen (ego's) geen rol meer mogen spelen.

Aangepast Musketiersmotto: NEC voor allen, allen voor NEC!
laten we het hopen.er zijn het afgelopen decennium al zo vaak overleggen geweest tussen de investeerders en Boekhoorn.Dan was het weer bonje,dan werd het weer bijgelegd.Ik denk dat de enige kans is dat Boekhoorn de andere investeerders uitkoopt c.q. de aandelen overneemt.Er zijn teveel kapiteins op het Rood Groen Zwarte schip.

jasper491
Berichten: 3374
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 10:56

Re: De investeerders

Bericht door jasper491 »

Het volledige stuk:

NEC wil rokende puinhopen achter zich laten
Ground Zero in De Bloedkuul
FC Knudde speelde de afgelopen jaren in Nijmegen. Na jarenlang bestuurlijk wanbeleid ging dit seizoen werkelijk alles verkeerd wat er verkeerd kon gaan. Achter de schermen kwamen de grote jongens bij elkaar: ‘Ik kan iedereen aanraden een seizoenkaart te kopen.’
TEKST: IWAN VAN DUREN

Het begon allemaal tijdens een vakantietripje van de tweemansdirectie. Wilco van Schaik en Remco Oversier gingen samen op bezoek in Liverpool. Daar kende Van Schaik de keeperstrainer nog uit zijn tijd bij FC Utrecht. Niemand die ook maar kon vermoeden dat de stedentrip catastrofale gevolgen zou hebben voor het 118 jaar oude NEC.
De twee mannen komen beiden niet uit de kleedkamer en kunnen samen nog geen drie keer een bal hooghouden. Toch ontdekten zij dat weekend de nieuwe Louis van Gaal. Zijn naam is Pepijn Lijnders.
Vijf maanden later is de man ‘in goed overleg’ vertrokken. Met een flinke afkoopsom tot gevolg. De directie komt weg met die miskleun. De club is blut en geld voor nog meer afkoopsommen is er eenvoudigweg niet.
Condomoloog. Dat woord houden we in ieder geval over aan de ellende in De Bloedkuul. Een nieuw woord geleerd van Hans van Delft. ‘Mensen met heel veel praatjes die nooit ter zake komen. Daar lopen er heel veel van rond in de bestuurskamers. Maak even een lijst van al die directeuren en managers die bij clubs binnenvliegen. Ze dromen ervan directeurtje te spelen en maken het voetbal kapot. Voetbal moet je aan de voetbaljongens overlaten.’
In De Goffert werd hij De Grote Dikke Leider genoemd. De man die begin deze eeuw NEC naar een nieuw stadion en ongekende hoogtes leidde. Hij mobiliseerde de poen en Leen Looijen deed de voetbaltak. Zo simpel was het geregeld. In twaalf jaar tijd vier trainers en alleen maar Eredivisie-voetbal. De vaantjes van de Europese wedstrijden en de oorkonde van Club van het Jaar zijn de stille getuigen.
Van Delft heeft anno 2018 een dagtaak aan het afbouwen en overdragen van zijn projecten en bedrijven en woont tegenwoordig op een eiland met uitzicht op de stad. Iedere thuiswedstrijd steekt hij de oude brug over om als erevoorzitter de fossiele restanten van zijn levenswerk te aanschouwen. Maar de laatste jaren lijkt het in De Goffert meer op de Nijmeegse Euthanasie Combinatie.
Zeemeeuwenpolitiek regeert de club.Bestuurders en trainers komen met veel herrie binnenvliegen, kakken de boel onder en vliegen weer verder. Na twintig jaar onafgebroken Eredivisie, wacht het komende seizoen het derde jaar Eerste Divisie in vijf jaar tijd.
Van Delft heeft ‘er nog geld in zitten’ en dus steekt hij zijn mening niet onder stoelen of banken. Al voor de duels met FC Emmen bulderde hij door de businessruimtes. ‘Kijk eens naar het aantal algemene directeuren, technisch directeuren, naar de trainers en de puinhopen die die charlatan achter heeft gelaten.’ Die charlatan is Bart van Ingen. De man die het woord Eendracht bijna persoonlijk demonteerde uit de clubnaam. Maar ook zijn voorgangers zwabberden alle kanten op. De negen trainers in tien jaar werden gek van investeerders, adviesbureaus en directies die zich met de opstellingen bemoeiden.
Van Delft roept al dik tien jaar dat zijn club ‘zo naar de kloten gaat’ en was begin vorige week klaar om een atoombom te gooien op het hele zootje. Als hij ontploft, dan ontploft hij goed. De afgelopen week donderde en bliksemde het dan ook in de oude stad. Alle oude netwerken werden geactiveerd. Op donderdag vliegt Lijnders er officieel uit. Alsof dat al niet pijnlijk genoeg is, moet er ook nog een megabedrag mee. Tot verbijstering van iedereen mag de technisch directeur blijven zitten. Oversier ook nog eens wegsturen wordt domweg te duur. NEC is dit jaar niet gepromoveerd door zijn beginnersfouten. Eerst geen hoofdtrainer kunnen vinden en op het moment dat de assistent alles op de rails had, alsnog een totaal onervaren dertiger aanstellen op basis van diens vlotte babbel.
De consequenties zijn enorm. Direct promoveren zal een stuk moeilijker worden met Roda JC, Sparta en FC Twente als concurrenten. Al ziet Van Delft ook daar wel licht: ‘Het zou moeilijk worden als er hier niet wordt geïnvesteerd. Laten we eerst maar eens kijken hoe het met die Rus uit Dubai van Roda JC gaat (Aleksei Korotaev, red.) en hoe de gemeente Enschede met de degradatie omgaat. Ik denk dat de problemen bij ons wel meevallen in vergelijking met die van onze concurrenten. Daarbij gaat het vanaf nu bij NEC weer over voetbal. En ik ben blij dat Leen er nog is.’
Leen Looijen was inderdaad alweer bijna weg. Hij was koud aangesteld als technisch commissaris, toen de twee directeuren met hun nieuwe Louis van Gaal aan kwamen. Looijen dreigde op te stappen, liet met grote letters in de notulen zetten wat hij van deze onzin vond, maar moest toch buigen. Met de fatale afloop is zijn positie een stuk sterker geworden. Looijen zat in Emmen al op de tribune met Darije Kalezic. Uiteraard allemaal geheel toevallig, want de twee hadden nog contact sinds ze samen met De Graafschap promoveerden. En Kalezic, die net terug is van een avontuur in Nieuw-Zeeland (waar hij degradeerde), had gewoon kaartjes gevraagd. Moeten we niks achter zoeken. Hij past wel perfect in het nieuwe profielplaatje: ‘Een ervaren, autoritaire trainer die boven de spelers staat. Liefst achter in de veertig.’ Ook de namen Jack de Gier en Jurgen Streppel liggen op tafel. Elders in Nijmegen worden de financiële plannen bekeken. Ook daar ligt er voor het eerst sinds jaren een degelijk plan. En op vrijdag is Van Delft zowaar de rust zelve. Tot zijn verrassing anticipeerde Marcel Boekhoorn achter de schermen direct en lagen er uitgewerkte plannen richting toekomst. Kern daarbij is dat NEC weer een voetbalclub moet worden. Opleiden en scouten als pilaren onder de club. ‘Dit is misschien wel het beste dat NEC kon gebeuren. Tot vorige week was ik echt bang dat we Fortuna Sittard achterna zouden gaan. Jarenlang strijden om je bestaan in de kelder. Ik heb er voor het eerst sinds tien jaar weer echt vertrouwen in. Er liggen ijzersterke plannen. Die komen voor 95 procent overeen met mijn visie. Voetbalmensen moeten hun werk zelf kunnen doen.’
Kortom, geen algemeen directeur die een trainer aantrekt. ‘Leen Looijen weet wat hij doet, Sije Visser helpt mee op de achtergrond. Die twee ken ik, in hen heb ik vertrouwen.’ Daarnaast worden met de investeerders regelingen getroffen. Van Delft kennen we al lang genoeg om te weten dat er dan plannen uitgebroed worden, waar te veel media-aandacht niet handig is. Oude plooien zijn glad gestreken. Want naast de sportieve crisis is er een veel groter dossier te regelen. De voortdurende schuldenlast en inktzwarte perspectieven met weer een jaar Eerste Divisie.
´Vanaf nu gaat het bij ons weer over voetbal´
De komende weken krijgen alle investeerders uitnodigingen voor een gesprek. Het is afgelopen met de invloed op het voetbalgedeelte. De volgende trainer hoeft niet bang te zijn dat een rijke eierboer zijn trainingen staat te beoordelen, of dat de algemeen directeur namens investeerders aandringt op het opstellen van een speler. NEC zal de transfermarkt nauwlettend in de gaten houden. Ieder goed bod op de eigen paradepaardjes zal welkom zijn. Met Arnaut Groeneveld en Ferdi Kadioglu heeft de florerende jeugdopleiding alweer twee spelers met grote waarde in de etalage staan. Die kans om te cashen zal waarschijnlijk worden benut. Maar bovenal is er de hoop op nieuws uit Barcelona, Brugge of Alkmaar. Daar is veel geld te halen bij transfers van Jasper Cillessen, Anthony Limbombe of Alireza Jahanbakhsh. NEC heeft flinke doorverkooppercentages, op de laatste twee in het bijzonder.
Het grootste probleem wordt het terugwinnen van de Nijmeegse harten. Zelfs in het afgelopen seizoen kwamen er nog een kleine tienduizend mensen naar de thuisduels. Maar het publiek liet NEC keihard vallen in de laatste wedstrijd. Het is een middelvinger naar de directiekamers geweest. Afgelopen weekend waren er nog geen driehonderd seizoenkaarten verkocht. Van Delft: ‘Ik kan niet alles onthullen, maar ik kan iedereen aanraden een seizoenkaart te kopen.’

Kanchelskis
Berichten: 12356
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:36

Re: De investeerders

Bericht door Kanchelskis »

Het zal mij benieuwen waar ze mee aan komen zetten..

Gerher
Berichten: 1342
Lid geworden op: zo 04 mei 2014, 21:15
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door Gerher »

Kanchelskis schreef:
wo 23 mei 2018, 22:33
Het zal mij benieuwen waar ze mee aan komen zetten..
Mij ook.
Bedankt voor het plaatsen van het artikel.

dokkiedok
Berichten: 19
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 16:31
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door dokkiedok »

Nieuwe plannen, nieuwe mensen, nieuw elan. Alleen: het komt uit dezelfde koker dan de vorige veelbelovende plannen. En die daarvoor. FIjn hoor dat Marcel Boekhoorn de nieuwe plannen alweer heeft klaarliggen. Maar als puntje bij paaltje komt is hij - om in de woorden van Van Delft te spreken - de grootste condomoloog van ze allemaal. Want ondanks zijn geld is NEC niets, maar dan ook helemaal niets opgeschoten met zijn inbreng. Hoe vreemd het ook moge klinken voor iemand die in het bedrijfsleven zo ongelooflijk succesvol was en is: een fatsoenlijke organisatie heeft-ie bij NEC nooit neergezet. Waarom zou dat nu anders zijn?

Van Delft spreekt uit dat hij bang was dat NEC Fortuna achterna zou gaan. Dat is nog steeds niet uitgesloten. Sterker nog, de overeenkomsten zijn legio: ook bij Fortuna zaten twee investeerders die de club weliswaar jaren op de been hebben gehouden, maar die ook vanuit hun verlammende greep op de club ervoor hebben gezorgd dat ze jarenlang in de kelder bivakkeerde. Des te treffender dat anderhalf jaar na de Turkse overname en het einde van het Sittardse 'Boekhoorn-duo' het voetbal daar leeft zoals deze eeuw niet eerder meegemaakt.

Nee, ik ben vooralsnog niet enthousiast. Daar geeft het artikel in VI alle reden toe. Mensen die een probleem creëren kunnen dat probleem in de regel nu eenmaal niet oplossen. Dus zal het ook nu niet lukken om een duurzame ommekeer te bewerkstelligen. Different shit, but still coming from the same hole. So same shit in the end.

Vespared
Berichten: 316
Lid geworden op: do 26 mar 2015, 19:16
Contacteer:

Re: De investeerders

Bericht door Vespared »

Ligt er bij NEC niet een groot "managers-probleem?" Een topman die knopen doorhakt, die moeilijke situaties niet te lang laat doorsudderen, Ik ben het met je eens dat kapitaal op de tweede plaats komt. Eerst een goede topman. Je kunt een kerstboom nog zo volhangen met gekleurde, zilveren en gouden ballen, maar als je de piek vergeet is het toch maar een halve Kerstboom. Een piek die het midden voorstelt maar bovenal de weg wijst waar we heen willen. Die piek verzinnebeeld de manager. Voorbeelden zijn er genoeg, zie Nijland bij Groningen, Jan Smit Heracles, van Seumeren Utrecht. Marcel Boekhoorn is natuur prima,maar als manager stuurt hij de boekhouder!!!!
Wat een manager bij ons had kunnen (moeten) doen, veel directer inspelen op de noden van onze club! Hyballa en Alex Pastoor geen 13 wedstrijden achter elkaar laten verliezen. Pepijn Lijnders en zijn staf na 4 of 5 wedstrijden moeten confronteren dat Nec in zeer zwaar water is beland. Wat gaan we doen? Jan de Jong bij Heracles mocht na 5 verliespartijen al zijn biezen pakken. Niemand is groter dan zijn club.
Als ik de berichtgeving mag geloven ben ik zeer content met de vernieuwde opzet van de scouting. Een levensader van een BVO, zelfs durf ik te stellen nog veel belangrijker dan de jeugdafdeling.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten